Scaune Auto Copii

Scaune Auto pentru Copii

Scaune Auto Copii
Coşul meu
 
 
Cum performeaza scaunele auto BeSafe in testele de impact?

Cum performeaza scaunele auto BeSafe in testele de impact?

 

In ultimele saptamani am primit o multime de mesaje despre performantele ADAC si Testul PLUS ale scaunelor auto pentru copii BeSafe. In acest articol am adunat rezultatele  testelor pentru scaunele auto BeSafe  (grupa 0+ / 1 / 2) si o sa va explicam diferenta dintre testul german ADAC si testul suedez PLUS.

 

 

                  

Modelul iZi Kid X2 i-Size a fost prezentat ca si castigator al categoriei sale (aprox. 1-4 ani) de catre ADAC si a obtinut rezultatul de siguranta de 1,1 – cel mai bun scor de siguranta din categoria sa inregistrat vreodata de ADAC/Stiftung Warentest. In plus, a trecut testul suedez (testul PLUS), ceea ce il face unul dintre cele mai sigure scaune de pe piata. Modelul iZi Kid X2 i-Size a fost de asemenea premiat cu “Best Buy” de catre organizatia britanica a consumatorilor Which? Una dintre caracteristicile sale unice de siguranta este inovatia SIP+   -  Protectie Suplimentara pentru Impactul lateral.

 

                

 

Modelul iZi Combi X4 ISOfix nu a fost ales inca de catre ADAC pentru a fi testat, dar in esenta este acelasi scaun auto ca modelul iZi Kid X2 i-Size atunci cand este montat cu spatele la directia de mers. Singura diferenta dintre cele doua scaune este faptul ca iZi Combi X4 ISOfix poate fi montat si cu fata la directia de mers. Din octombrie 2016, iZi Combi X4 ISOfix vine la pachet si cu SIP+.  Va asiguram  ca iZi Combi X4 ISOfix ofera acelas nivel de siguranta ca iZi Kid X2 i-Size atunci cand este instalat cu spatele la directia de mers!

 

                 

Care este diferenta dintre aceste doua scaune?  Montate cu spatele la sensul de mers ambele scaune sunt identice;  modelul iZi Modular i-Size include si posibilitatea de a fi montat cu fata la directia de mers. Modelul iZi Modular RF i-Size a fost conceput special pentru piata suedeza, unde calatoria copiilor sub 4 ani cu fata la directia de mers nu este vazuta ca o optiune, iar versiunea RF poate fi instalata numai cu spatele la directia de mers. Ambele scaune dispun  de protectia suplimentara la impactul lateral SIP+.

Care sunt rezultatele testelor ADAC? Institutiile germane ADAC / Stiftung Warentest au testat doar modelul iZi Modular i-Size "versiunea combinata", deoarece acest model este disponibila pe piata germana. Versiunea RF (pentru piata suedeza) nu a fost aleasa inca de ADAC pentru a fi testata. Modelul iZi Modular i-Size a obtinut un scor de siguranta foarte bun, respectiv 1,8. Este un scor foarte bun pentru un  scaun combinat, deoarece si rezultatul testului de impact cu fata la directia de mers influenteaza scorul final de siguranta.

Care sunt rezultatele testului Plus? La testul Plus este luat in considerare  "cel mai slab rezultat",  care la scaunele combinate este instalarea cu fata la directia de mers. Din aceasta cauza doar iZi Modular RF i-Size poate trece testul Plus. Cu toate acestea, iZi Modular i-Size este la fel de sigur ca iZi Modular RF i-Size atunci cand este montat cu spatele la directia de mers.

 

                      

 Modelul iZi Plus nu a fost ales pentru testare de ADAC/Stiftung Warentest de cand a fost lansat in 2013. Cu toate acestea, este testat si aprobat de testul suedez PLUS si este unul dintre cele mai populare scaune de pe piata scandinava privind siguranta. In 2015, iZi Plus a fost premiat cu  “Best in Test” de catre cea mai mare firma de asigurare din Suedia "Folksam". Pentru imbunatatirea performantelor la impactul lateral  "SIP +"  este disponibil ca accesoriu optional.

 

  Ce este ADAC si cum pot evalua rezultatul testelor?

Testele scaunelor auto pentru copii sunt efectuate de catre Institutul International de Cercetare si Testare (ICRT), in colaborare cu ADAC (Automobil Clubul German). Testele ADAC de impact sunt mai dure decat criteriile omologarii in Europa (ECE R44). Coliziunea frontala si cea laterala reprezinta cele mai importante elemente ale  acestor teste. Cu toate acestea, constructia scaunului este, de asemenea  un factor cheie. Din 2011, un accent mai mare a fost pus pe confortul copiilor. Se evalueaza pozitia de sezut si spatiul pe care il ocupa scaunul auto in masina    

                                                                                     .

Din aceasta cauza  este important sa ne amintim diferitele criterii de evaluare atunci cand privim rezultatele ADAC. Scorul de siguranta reprezinta "numai" 50% din scorul final, in timp ce aspectele de utilizare reprezinta 40%, iar spatiul ocupat de scaunul auto reprezinta 10%. Aspecte precum "scaun greu" sau "vizibilitate limitata pentru copil" conduc la o scadere a scorului pe care il poate obtine un scaun auto pentru copii. Rezultatul testului chimic, nu are nici o influenta asupra scorului general final decat daca se depaseste un anumit prag.

ADAC decide care scaune auto pentru copii vor fi testate si le achizitioneaza direct de pe piata germana. Producatorii nu au nici o influenta asupra faptului daca scaunele lor fac parte din teste sau nu. Testele ADAC sunt efectuate de doua ori pe an: in primavara si in toamna. In mod normal, scaunele auto care au fost lansate de la testul precedent sunt incluse in ultimul test.

 Care este diferenta intre ADAC si Stiftung Warentest?

 

Stiftung Warentest este Consiliul Consumatorilor din Germania. Administreaza si efectueaza teste in numele Organizatiei Internationale de Cercetare si Testare a Consumatorilor, ICRT. Stiftung Warentest isi desfasoara propriile teste in colaborare cu ADAC.

 

Ce este testul Plus si cum pot evalua rezultatul testelor?

 

Testul Plus este realizat de Institutul de Testare Suedez VTI si este un test optional pe care producatorii de scaune auto pot alege sa il testeze. Un scaun auto pentru copii aprobat conform testului Plus a trecut cel mai dur test de impact si obtine un logo suplimentar ca si dovada.

                                                                                                   

Toate testele pentru scaunele auto  - cu exceptia testului Plus - se concentreaza asupra tensiunii pieptului manechinului, nu pe zona cervicala, care arata adevaratii factori de risc. Testul Plus masoara doar tensiunea pe gatul manechinului, iar cerintele de  tensionare maxima sunt cele mai exigente.

Testul Plus are cerinte atat de stricte, incat un scaun auto pentru copii orientat cu fata la directia de mers nu ar trece acest test.  Acest test este gandit pentru siguranta maxima a miciilor pasageri, ca nici un copil, care foloseste un scaun auto aprobat de testul Plus, sa nu sufere leziuni grave in cazul unui accident.


Înapoi
Produse promotionale
 
 
 
Newsletter
Ma inscriu
Vizitatori: 269503 Azi: 61